12 oktober 2005

Jag diggar dig ...

På allmän begäran ...
.. från mr p-e.
Povel Ramel ...
Jag diggar dig..


Powered by Castpost

(Jag diggar dig - länk)

(Povel&Wenche)
Jag diggar dig, jag diggar dig
jag digg, digg, diggar dig.
Jag digg, diggeli digg digg
diggar dig så smått.
Du riggar dig flott
dig diggar jag hot.

(W)
Fan va ´ru é sympatiskt
(P)
Hej va ´ru é kamratisk
(P&W)
Potatis diggar potatis
gott, gott, gott

(W)
Jag diggar dig till tusen
(P)
Va ha ´ru för stoff i blusen?
W
Va mysi ´ru é kring kusen
P&W
Zoom, bang, gloshamadosh
Klädernas gemenskap é städernas gemenskap
Blajsan å blusen
schysst till tusen
städerna gör kläderna å kläderna gör killarna
killarna å bruttorna
allabadamm på duttorna

Månda´, tisda´, onsda´, torsda´- alla dar é lika
W
Ska ´ru gå mé å fika?
P
Ha ´ru sagt de så
W
Freda´, lörda, sönda´- stängt
P
Fan, jag trodde dom hade förlängt
P&W
Give me a little kiss - dojnk, dojnk så va´re tänkt
Hon é hon å han é han å sällan e dom så lika varann
som i klädernas gemenskap - städernas gemenskap
Schysst - salt
Skönt - fränt
Maxat - kaxat

P
Digga´ru discoteket
W
Säkert - säkert
Digga´ru dans på bryggan
P
Öh-öh nej
Tände´ru på Clint Eastwood?
W
Det händer - det händer
Se´ru vad TV sänder?
p
Öh-öh Blä
P&W
Schyssta stilar, schyssta bilar
super-duper schyssta bilar
liksom, i princip, alltså, om jag säger, liksom, vet du (4 ggr)
Liksom liksom alltså alltså
Liksom alltså liksom
Alltså alltså alltså
Liksom liksom
Alltså liksom
Allabadamm
Knickeliding på dicken
Boutiquen, boutiquen
P
Vicken boutique
W
Pop á la pique
P&W
A ring-ding-ding
W
Jeansen é ålrajta
P
För tajta, för tajta
W
Vart ska vi gå å najta?
P&W
Zoom bang gloshamadosh
Inne é ute, inne ute inne
Fläsket brinner inne
Ute inne alabadamm
Jerusalem, Metusalem
Å Hoola Bandoola Band-usalem
Rolling, bolling, calling, falling stones in grammophones
10 years after Beatles å hitels å ditels
Eyes, nose, ears - after 10 more years
Try to remember Kebnekajse in november
Santana, Black Sabbidy-Dabbidy Blood Sweat & Tears
Harrison å Barrison å Allis Wallis Cooperson
Södra Bergens Balabalajk å lilla Elton John
Garfunkel i bardunkel å Herbie Derbie Sherbie Mann
Å David Bowie Dylan - I fyllan å i villan
Tio i toppar, fläsket hoppar, stoppar Mothers of Bäska Droppar
Jim Jiminy Cat å Stevens Hendrix om varann
Elton John Lennon John Ringo Dingo Dingelidojj
Hejom fejom Allaballahoppa Oj Oj!

7 kommentarer:

Martin Klasch sa...

ÅÅÅhhh! Får inte Quicktime att fungera på din sida. Vilket öde!

Martin Klasch sa...

Men tanken var finfin - jag diggar den!

josephzohn sa...

fronning:
Mystiskt. Men just nu verkar (12/10 - 18:28) verkar hela our media out of order.
Kollar lite senare .. vi får hitta en lösning!

Martin Klasch sa...

Titanic är ok!

josephzohn sa...

Någonting vänt fel.
Men nu ska det funka lr hur ben hur ananars ...!

Martin Klasch sa...

Jorå i princip asså om ja' säjer i princip asså. Funkar å grunkar inge mera sunkar. Tackelibang för den asså om ja' säjer tackelibang för den asså.

Anonym sa...

Tusen tack för den texten. Som jag letat.
Tack!