31 maj 2010

Rökpaus


***

33 kommentarer:

cyndi sa...

Host, host...
Är det helt slut på kaffe?

Barbro Binda sa...

I rök och dam.

josephzohn sa...

cyndi:
Helt slut .. precis som undertecknad!!
Men rök .. det har jag gott om ...

bb:
Och vilken rökig blick!!

Barbro Binda sa...

Det är inte blicken. Hon har böcklingögonskugga.

josephzohn sa...

Nej, nej du är bara avundröksjuk!!!

Barbro Binda sa...

Inte ett dugg, jag har sånt sug i blicken att jag röker med ögonen.

josephzohn sa...

Om du får bestämma ja, men om ...

Barbro Binda sa...

...socialstyrelsen säger ifrån, då suger det.

josephzohn sa...

.. dödar allt du suger!!

Barbro Binda sa...

Så illa kan det väl ändå inte vara...

josephzohn sa...

Okej då suger allt du dödar!!

Barbro Binda sa...

Mina blickar kan döda, alltså har jag sug i blicken...var det där vi började..?

josephzohn sa...

Nej men slutade!!!

Barbro Binda sa...

Exakt! Nu är det nattinatti här :-)

Martin Klasch sa...

Från Bladerunner om jag inte är ute och paddlar...

josephzohn sa...

Dina årtag känns ...

Martin Klasch sa...

?? Du menar att jag skulle vara ute och paddla? Konstigt, för jag vet att jag har rätt. Som vanligt, då. ;)

josephzohn sa...

Dina årtag känns rätt ...
Skulle jag någonsin påro att du var ute på hal i f'låt djupt vatten"
Du har rätt och det jag mera är förvånad över är att postmästaren inte ringt på din dörrklocka ääään ...

Martin Klasch sa...

Var du riktigt nykter när du skrev den däringa senaste kommentaren? Postmästarn? Han som alltid ringer två ggr? Vad har han med sig? Fina priser?

josephzohn sa...

Vad är det du insinuerar? Att jag ibland skulle sitta och skriva i nyktert tillstånd! Nej vet du vad!!
Där gick årtullen, nu ringer han nog tre gånger!!!

Martin Klasch sa...

Käre Onyktre,
"The postman always rings twice" gavs senast ut på svenska med den lustiga titeln (samma som den senaste filmversionen) Postmannen ringer alltid två gånger. Vad f*n är en Postman?? Den gavs dock först ut som "Blindstyre"!! Däremellan hette den "Tredje gången gillt".

Själv föredrar jag Viscontis italienska filmatisering från 1943 Köttets lust (Ossessione).

Han var för övrigt här med reklam från Tele2 men han ringde inte på en endaste gång...

josephzohn sa...

Det var ju det jag skrev .. tre gånger, ja, ja!!

Men Ossessione vet i sjutton om jag sett!!
Finns den på DVD??

Har du telefon då??

Martin Klasch sa...

Ja, ja, ja

Nähä.
Vet inte men det borde den...

Jaså, teflonen! Vänta... jaha, tre missade samtal!!

Martin Klasch sa...

Ja, ja, ja

Nähä.
Vet inte men det borde den...

Jaså, teflonen! Vänta... jaha, tre missade samtal!!

josephzohn sa...

Har den på hemladdning nu i flv format får se kvalite och språk :)
Italienska flyter ju inte Po precis!!

Såg du denna nya fyran ..
Vill ha!!

Martin Klasch sa...

Hoppas kvaliteten är Rhent bra och textning finns... och att den är så bra som jag minns från Cinemateket för sisådär 25 år sedan ;)

"Denna nya fyran"????

josephzohn sa...

24 minuter återstår ...

iFån 4!!
9,3 mm tunn ..

Martin Klasch sa...

Åhå.

Jaha, herr Talar-i-gåtor. Köp då! Själv får jag dras med 3G varianten ett bra tag till. Den är väl bra men jag undrar om inte vissa andra lurar är lika bra och billigare... Men bra att de har satsat på bättre kamera för 3G-varianten är sämre än den på min gamla teflon och man kan inte filma heller....

josephzohn sa...

Nja det beror på priset .. är den gratis tror du??
Tror absolut att många är billigare och bättre, gillar inte riktigt den nuvarande, den är lite för stor.
Men den här nya är både snyggare och betydligt behändigare!!

Martin Klasch sa...

Klart att den är gratis. Apple sponsrar gärna dassologer vad jag förstår.
Visst ser den snyggare ut och är säkert lite smidigare...

josephzohn sa...

Ja visst känns det självklart, sen kan ju göra en app. med alla svenska skithusen utsatta på kartan :)

Designen är bara så mycket snyggare!!
Jag har ju ingen iFåne, men den här ska då komma i tre olika versioner, 8,16 och 32 Gb, är det typ hårddiskens storlek??
Och vad har man på en telefonhårddisk??

Martin Klasch sa...

Att en sånt gammalt vänsterspöke som du själv låter dig svepas med i kapitalets hajpvåg! Nåja. Erst kommt das iPhone, dann kommt die Moral.

Jo, jag är inte säkert om det heter hårddisk men minne är det ja. Du har allt som tar plats där. gåsappar, gåsmusik, gåsböcker, gåsfoton, gåsfilmer, gåsringsignaler etc...

josephzohn sa...

Snygg design är alltid kul :))
Och jag kör ju Mac datormässigt!!
Men okej jag seröver din kommentar och tackar för info!!